Klacht indienen

Als u vindt dat u niet netjes bent behandeld door een ambtenaar of bestuurder, dan kunt u een klacht indienen bij de gemeente. U kunt een klacht indienen over:

  • de persoonlijke behandeling door medewerkers of bestuurders
  • het krijgen van te weinig, onjuiste of misleidende informatie
  • het niet reageren op uw vragen (of als u te lang moet wachten op een antwoord)

Let op! U kunt geen klacht indienen over het algemene beleid van de gemeente.

Wat moet ik doen?

  • U dient uw klacht in bij de gemeente via:

Klacht indienen met DigiD

Klacht indienen met eHerkenning

  • Beschrijf duidelijk waar de klacht over gaat en waarom u de klacht indient.
  • De gemeente kan u vragen langs te komen om uw klacht te bespreken.

Klacht over de openbare ruimte

Wilt u een klacht indienen over de openbare ruimte? Bijvoorbeeld over:

  • Losliggende stoeptegels.
  • Kapotte straatverlichting.
  • Een boom die dreigt om te vallen.
  • Slecht onderhoud aan plantsoenen.

Dan kunt een melding Woon- en leefomgeving doen.

Heeft u hulp nodig om iets te regelen of aan te vragen bij de digitale overheid? Neem dan contact op met het Informatiepunt Digitale Overheid

Hoe gaat het verder?

U krijgt schriftelijk bericht zodra de wij uw klachtenformulier ontvangen hebben. Daarnaast krijgt u de gelegenheid om uw klacht mondeling toe te lichten.

De gemeente start een onderzoek naar uw klacht. Binnen 6 weken krijgt u van het college een brief met daarin de uitkomst van het onderzoek naar uw klacht. Soms is er meer tijd nodig om uw klacht te onderzoeken. Wij houden u daarvan op de hoogte.

Ombudsman Rotterdam-Rijnmond

Bent u niet tevreden over de manier waarop uw klacht wordt behandeld? Of reageert de gemeente niet op uw klacht? Dan kunt u uw klacht indienen bij de Ombudsman Rotterdam-Rijnmond.

De Ombudsman Rotterdam-Rijnmond (ORR) is onafhankelijk van de gemeente. De ombudsman zal samen met u naar een goede oplossing zoeken. De ombudsman geeft daarnaast advies aan de gemeente, om te voorkomen dat uw klacht zich in de toekomst herhaalt.

Contact Ombudsman

De Ombudsman Rotterdam-Rijnmond is iedere werkdag telefonisch bereikbaar van 09.00 tot 16.00 uur op (0800) 08 02 (gratis). U kunt bellen met vragen. Ook kunt u een afspraak maken om uw klacht persoonlijk toe te lichten. Wilt u een klacht indienen via e-mail? Gebruik dan het e-mailadres: info@orr.nl

Meer informatie vindt u op de website: Ombudsman Rotterdam.