Nieuwsbrief woonbedrijf juli 2025
Voor u ligt de derde nieuwsbrief van 2025. Met de nieuwsbrieven willen wij u op de hoogte houden van een aantal lopende zaken en andere weetjes.
Bij deze nieuwsbrief treft u ook de uitslag van het klanttevredenheidsonderzoek aan. Wij vinden het heel fijn dat veel huurders de enquête hebben ingevuld.
Bezoek- en contactgegevens
Wij willen u er graag op wijzen dat Woonbedrijf Voorne aan Zee twee bezoeklocaties heeft. U kunt ons vinden in het Gemeentehuis Voorne aan Zee aan de Oostzanddijk 26 te Hellevoetsluis en op de locatie Pinnepot aan de Langeweg 34 te Oostvoorne. Let op: Wilt u bij ons langskomen? Dit kan alleen als u hiervoor een afspraak heeft gemaakt. Graag verwijzen wij u ook naar onze website. U kunt meer informatie vinden op: www.voorneaanzee.nl/woonbedrijf
Storingen, reparatie en onderhoud
Storingen en meldingen voor reparatie en onderhoud kunt u nog steeds op dezelfde manier aan ons doorgeven. U kunt op werkdagen telefonisch contact opnemen met de opzichter tussen 08.00 en 09.30 uur via telefoonnummer 0181 40 80 52 of via woonbedrijf@voorneaanzee.nl.
Buiten kantoortijden zijn onze opzichters bereikbaar voor spoedgevallen op 0181 40 80 52.
Projecten
Vervangen van daken
Dit jaar zijn we begonnen het isoleren en vervangen van de dakpannen bij diverse complexen. Bij deze werkzaamheden worden alle dakramen vervangen en krijgen de bewoners de keuze om zonnepanelen aan te laten brengen.
Eerder werden de werkzaamheden aan de Koekoekslaan in Oostvoorne al afgerond. Binnenkort worden ook de laatste woningen aan de Frambozenstraat/Moerbeistraat in Rockanje opgeleverd.
De bewoners van de Wielewaal zijn inmiddels geïnformeerd via een voorlichtingsavond. Na de zomervakantie worden de werkzaamheden aan dit complex opgestart.

De Ruy

Op 10 juni ondertekenden wethouder Daan van Orselen en Landré Schrijver, directeur van Bouwgroep Schrijver de aannemingsovereenkomst voor de bouw van 24 levensloopbestendige appartementen aan De Ruy in Oostvoorne. Waarbij het huidige park, de groenstrook en bestaande wandelpaden zoveel als mogelijk behouden blijven. De woningen die gebouwd worden zullen allen rolstoelvriendelijk zijn.
De voorbereidingen van de bouw zijn inmiddels gestart. De woningen zullen worden verhuurd en beheerd door het Woonbedrijf. Over de manier van inschrijven wordt op een later moment breed gecommuniceerd. Het betreft 12 sociale huurwoningen en 12 middenhuurwoningen, allemaal voorzien van twee slaapkamers. De doelgroep voor deze woningen zijn senioren. De nieuwe woningen worden zeer energiezuinig, als zogenaamde ‘nul-op-de-meterwoningen’ uitgevoerd. Dit betekent dat de zonnepanelen alle energie voor de installaties en voor persoonlijk gebruik opwekken.
De parkeerplaatsen en ongeveer de helft van het park blijven zoals deze nu zijn. De verwachting is dat de woningen begin 2027 gereed zijn.
Op 9 juli heeft er een omwonendenbijeenkomst plaatsgevonden. Tijdens deze bijeenkomst hebben Bouwbedrijf Schrijver en het Woonbedrijf een toelichting gegeven op het ontwerp en was er ruimte om vragen te stellen. Het was een fijne en goed bezochte bijeenkomst.
Planmatig onderhoud
Ieder huis heeft onderhoud nodig. Met grote en kleine reparaties zorgt het Woonbedrijf ervoor dat uw huis in goede staat blijft. Elk jaar geven wij delen van onze woningen een onderhoudsbeurt. Dat kan schilderwerk zijn of schoonmaakwerk.
Maar soms vervangen wij ook kozijnen, voegwerk of installaties in de woning. Wij noemen dit planmatig onderhoud. Op onze website kunt u het overzicht met gepland onderhoud voor 2025 terugvinden www.voorneaanzee.nl/planmatig-onderhoud.
Klanttevredenheids-onderzoek
Uitkomsten huurderstevredenheidsonderzoek
Het Woonbedrijf vindt klanttevredenheid erg belangrijk. Om inzicht te krijgen in hoe de huurders onze dienstverlening ervaren, hebben wij in samenwerking met Citiens een enquête opgesteld. Bij de vorige nieuwsbrief hebben wij deze aan u toegestuurd. De enquête is door 25% van de huurders ingevuld en hier zijn wij natuurlijk erg blij mee.
In het onderzoek zijn de volgende onderdelen aan de orde gekomen en de uitkomsten lichten wij hieronder graag kort toe. Wenst u de gehele rapportage te ontvangen dan kunt u deze opvragen bij het Woonbedrijf via woonbedrijf@voorneaanzee.nl.
Woning, woonomgeving en duurzaamheid
De meeste huurders die de vragenlijst hebben ingevuld, zijn tevreden over hun huis en buurt. Beide krijgen een ruime voldoende. Toch zijn er ook specifieke dingen waar huurders minder tevreden over zijn. Zo vindt 4 van de 10 huurders dat de isolatie van hun huis niet goed genoeg is. Over de buurt zijn huurders vooral het minst tevreden over geluidsoverlast en het onderhoud van de tuinen. Wel zijn veel mensen blij dat zij zich thuis voelen in de buurt en dat ze goed contact hebben met hun buren.
Veel huurders vinden het verduurzamen van de woningen door Het Woonbedrijf belangrijk. Zij zouden vooral graag vloerisolatie, spouwmuur isolatie, dubbelglas / HR++ glas en dakisolatie zien.
Dienstverlening
Twee derde van de huurders die de vragenlijst hebben ingevuld, had in de afgelopen maanden contact met het Woonbedrijf. De meeste huurders waren tevreden over dit contact.
Bijna twee derde gaf aan (heel) tevreden te zijn. Het contact was meestal telefonisch, of omdat een medewerker van het Woonbedrijf langs kwam. Daarnaast is ook twee derde van de invullers positief over hoe het Woonbedrijf hen op de hoogte houdt. De huurders hebben aangegeven dat zij graag op de hoogte blijven via de post, zoals dat nu ook gebeurt.
Participatie
Vier op de tien huurders die de vragenlijst hebben ingevuld worden graag door het Woonbedrijf betrokken. Een kwart van de invullers vindt dat zij nu al voldoende bij het Woonbedrijf betrokken worden. Op de vraag waar de huurders graag bij betrokken willen worden komen onderhoud aan de woning en de toekomstplannen van het Woonbedrijf het meeste naar voren.
Speerpunten
Het Woonbedrijf vindt het fijn om te zien dat de huurders die de vragenlijst hebben ingevuld over het algemeen erg tevreden zijn. En met de punten die minder goed scoren zijn wij al bezig of gaan wij aan de slag.
Het Woonbedrijf werkt bijvoorbeeld hard om te voldoen aan de verduurzamingseisen voor de woningen. Wij lopen zelfs voor op de gestelde doelen. Een gecertificeerd adviseur beheert de energielabels van de huurwoningen van het Woonbedrijf. Zij hebben onderzocht hoe het Woonbedrijf de energiezuinigheid van alle woningen kan verbeteren.
Hierna is het Woonbedrijf aan de slag gegaan. Het Woonbedrijf is gestart met de huizen die ouder en minder energiezuinig zijn.
Het Woonbedrijf gaat de duurzaamheidseisen voor de woningen ruimschoots halen. Dit is goed nieuws voor de bewoners, omdat het wooncomfort toeneemt en de energiekosten dalen.
Daarnaast zijn de woonconsulenten bezig om het tuinonderhoud in de verschillende wijken in kaart te brengen en huurders hierover aan te spreken of van informatie te voorzien.
Verder kan het voor komen dat u geluidsoverlast ervaart. Dit kan erg vervelend zijn. Soms is deze overlast onrechtmatig, maar niet altijd. Op onze website burenoverlast kunt u lezen wat u kunt doen bij overlast.
We hebben al een aantal mooie zonnige dagen achter de rug. De dagen worden langer, er wordt (uitvoerig) geklust, de barbecue wordt weer uit de schuur gehaald en mensen zijn langer buiten aan het genieten, dit vaak gepaard met een achtergrondmuziekje. Heel gezellig, maar probeer hierbij ook rekening te houden met elkaar. Geeft u bijvoorbeeld een feestje? Laat het de buren even weten!
Wooncoach
Doel van de wooncoach
Het Woonbedrijf is gestart met het project ‘de senioren wooncoach’ om de doorstroming binnen het woningbezit op gang te brengen.
Het doel van de senioren wooncoach is om 65-plussers die een eengezinswoning of een woning met trappen huren van het Woonbedrijf te begeleiden en ondersteunen naar een meer passende seniorenwoning van het Woonbedrijf. De wooncoach geeft advies en kan mogelijk hulp bieden aan de 65-plussers met een verhuiswens naar een beter passende woning.
Geïnteresseerdenlijst
Het Woonbedrijf wil alle senioren huurders van 65 jaar en ouder een gelijke kans geven om zich aan te melden. Alle huishoudens die hiervoor in aanmerking komen zijn inmiddels aangeschreven.
Hieruit is een geïnteresseerdenlijst opgesteld.
Meer vraag dan aanbod
Het aantal aanmeldingen heeft onze verwachtingen flink overschreden. Er zijn meer aanmeldingen dan dat er op korte termijn seniorenwoningen beschikbaar komen. De woonconsulenten zijn momenteel druk bezig om contact op te nemen met de huurders die zich hebben aangemeld, om hun wensen te inventariseren. Hierna zullen de eerste beschikbare woningen via een lotingsysteem worden toegewezen. Huurders die zich later aanmelden komen achteraan op de lijst.
Woonnet Rijnmond
Een kleine reminder: om kans te maken op een huurwoning is het belangrijk dat u zich inschrijft via de website Woonnet Rijnmond. Ook als u al een woning huurt bij het Woonbedrijf en in de toekomst wenst te verhuizen, moet u hier ingeschreven staan om in aanmerking te komen voor een eventuele andere huurwoning.
Spreekuren
Het eerstvolgende inloopspreekuur vindt plaats op 19 augustus 13.30 – 15.30 uur (locatie De Merel). De overige data kunt u vinden op onze website contact-woonbedrijf.
Het inloopspreekuur van 16 september a.s. komt te vervallen.
Kloppen uw naw gegevens nog?
Het is belangrijk dat de persoonsgegevens die wij van u hebben compleet zijn en kloppen. Heeft er een wijziging plaatsgevonden of gaat deze binnenkort plaatsvinden dan verzoeken wij u vriendelijk om dit aan ons door te geven zodat wij dit kunnen aanpassen in ons systeem.
Ook als er iets verandert in uw leefsituatie dan horen wij dat graag. U kunt de wijzigingen doorgeven per e-mail naar huurzakenwoonbedrijf@voorneaanzee.nl.
Cv-ketel storing oplossen of melden Energiewacht West-Nederland
Last van een storing
Soms kunt u de storing eenvoudig zelf verhelpen. Op de website Energiewachtwest vindt u de checklists voor het oplossen van verschillende storingen.
Via de Youtube video cv-installatie vindt u een filmpje waarin uitgelegd wordt hoe u uw cv-installatie zelf kunt bijvullen.
Lukt het niet of blijft een storing terugkomen dan kunt u dit melden bij Energiewacht West-Nederland. U kunt storingen 24 uur per dag, 7 dagen per week melden via telefoonnummer 088 555 32 50.
Blog
Tip en informatie gerelateerd aan wonen in het prachtige Voorne aan Zee!
Energiecoach
Stijgt uw energierekening en weet u niet waarom? Of wilt u weten welke subsidies er zijn om uw huis te isoleren? Vraag dan hulp aan een energiecoach! Een energiecoach is een inwoner van Voorne aan Zee die u goed advies kan geven over energie besparen. Dit doen zij tijdens een gesprek bij u thuis.
Alle energiecoaches hebben een training gevolgd via de gemeente en kunnen u helpen met allerlei vragen over energie. Heeft u interesse? Maak dan gratis en vrijblijvend een afspraak voor een energiegesprek met een van de coaches. Meer informatie vindt u op onze website Energiecoach.
De vijf belangrijkste energiebespaartips
- Zet de verwarming op maximaal 19 graden
- Douche maximaal 5 minuten
- Verwarm alleen de ruimtes waar u bent
- Gaat u slapen? Zet de verwarming op 15 graden, of op 18 graden als u vloerverwarming heeft
- Niet thuis? Zet de verwarming op 15 graden, of op 18 graden als u vloerverwarming heeft.
Nog meer tips, leest u op de pagina woonbond goed en veilig wonen.
Tot slot
Wij streven ernaar om onze dienstverlening te behouden. Wij proberen u via deze nieuwsbrieven zo veel als mogelijk op de hoogte te houden maar heeft u vragen of opmerkingen twijfel dan niet om contact met ons op te nemen.